Op Kindcentrum De Stern bieden wij natuurlijk en eigentijds onderwijs vanuit het christelijke gedachtegoed. Binnen ons onderwijs is ruime aandacht voor beweging, cultuur en natuur.

Natuurlijk onderwijs bij Kindcentrum De Stern is onderwijs dat hoofd, hart en handen aanspreekt. We geven kernvakken zoals rekenen, taal en digitale vaardigheden, maar ook vakken die bijdragen aan kunstzinnige en creatieve vaardigheden. We schilderen, tekenen, spelen toneel en maken muziek.
We bakken brood en verbouwen groenten in onze eigen moestuin. De natuur speelt hierin een belangrijke rol, omdat ons onderwijs meebeweegt met de seizoenen. De kinderen zijn in contact met de natuur en worden aangemoedigd om niet alleen te spelen in, maar ook om te leren van alles wat de omgeving biedt.
Tijdens de jaarfeesten verbinden wij ons aan onze christelijke achtergrond en het ritme van het jaar.

Bij De Stern leren kinderen van en met elkaar. Ze oefenen in samenwerken, samen leven en het oplossen van problemen op een plek met mooie, rijke materialen die hen inspireert tot onderzoeken. Zo ontwikkelen ze naast cognitieve kennis ook hun fysieke, sociale en creatieve intelligentie.
Ons uitgangspunt is, dat kinderen leren door het onderwijs te beleven. We leren het hen zelf doen.
Wilt nog veel meer weten, u leest alles in onze informatiegids en de kleutergids.